Masz w planach założyć swój własny sklep internetowy i nie wiesz za bardzo, od czego zacząć? Nie od dziś wiadomo, że Klienci kupują oczami i w oparciu o emocje. Warto zadbać o aspekty wizualne, dobrej jakości zdjęcia, treści, które pozycjonują wyszukiwania czy marketing. Jeśli nie wiesz, jak masz się za to zabrać, brak Ci pomysłu, funduszy, a Twoja firma działa w Rzeszowie lub okolicach, to koniecznie zgłoś się do Podkarpackiej Platformy Wsparcia Biznesu (PPWB). Masz szansę otrzymać dotację na sklep internetowy.
Co musi zawierać sklep internetowy?
Współcześnie wiele firm prowadzi sprzedaż przez Internet. Jednak warto zwrócić uwagę, że nie wszystkim udaje się osiągnąć sukces finansowy i rozpoznawalność w sieci. Bez wątpienia, aby sklep internetowy prawidłowo funkcjonował, musi spełniać kilka warunków m.in.:
- Responsywność – to inaczej optymalizacja mobilna i możliwość dostosowywania się układu witryny internetowej do urządzeń, na których jest wyświetlana. Ten podpunkt jest istotny, ponieważ użytkownicy często robią zakupy, używając swojego smartfona lub tabletu. Responsywna strona jest wyżej pozycjonowana w wyszukiwarkach,
- Podział produktów na kategorie – wszystkie produkty należy posegregować według określonych kategorii. Ułatwi to szybkie zapoznanie się z ofertą sklepu i wyszukanie najpotrzebniejszych treści,
- Zakładka „O nas” – użytkownik, zanim podejmie decyzje o zakupie, chce poznać historię firmy, kto ją prowadzi, a dopiero później zapoznaje się z ofertą. Już kilka zdań wystarczy, aby zbudować relacje z Klientami,
- Rzucające się w oczy dane kontaktowe – sklep internetowy musi zawierać podstawowe dane do kontaktu oraz formularz kontaktowy. Potencjalni Klienci muszą wiedzieć, że działalność jest prowadzona w sposób legalny. Pozwoli to przyciągnąć nowe osoby z okolicy,
- Integracja z systemami płatności – im więcej dodanych form płatności, tym lepiej. Użytkownicy lubią mieć wybór. Możesz także dodać odbiór osobisty lub dostawę za pobraniem,
- Różne formy dostawy produktów – sklep internetowy powinien mieć różne rodzaje dostaw towarów. Każdy powinien znaleźć wygodny sposób dla siebie,
- Dostępny regulamin, polityka zwrotów i RODO – jest to wymóg formalny, który chroni interes zbiorowy Klientów. Te informacje muszą być przygotowane w sposób przejrzysty i klarowny. Brak takiego komunikatu może skutkować spotkaniem roszczeniowych klientów. Tego należy unikać w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Otrzymaj dotację na sklep internetowy z PPWB i IBRE Testin
IBRE Testin współpracuje ściśle z PPWB. W ramach projektu zajmujemy się tworzeniem sklepów internetowych na podstawie wyżej wymienionych elementów. Jeśli nie dysponujesz środkami na rozwój swojej firmy albo chcesz zmodernizować swoją obecną witrynę, to masz możliwość otrzymać dotację na sklep internetowy. Kwota dofinansowania może sięgnąć do 90% wartości projektu. Wystarczy, że Twoja działalność jest prowadzona na Podkarpaciu. Zgłoś się do nas, a my zajmiemy się przygotowaniem prototypu graficznego sklepu, zakodujemy ją w odpowiednim języku programowania, wykonamy integrację z płatnościami oraz zadbamy o responsywność. Jeśli jesteś zainteresowany ofertą, to skontaktuj się z nami jeszcze dziś.